......dia sayang kamu, kamu mainkan dia. dia jaga kamu, kamu tak pedulikan dia. dia cintakan kamu, kamu curang di belakang dia. kamu akan rasa kehilangan satu hari nanti, tapi dia takkan pernah kembali.......

payung oh payung

asalamualaikum


hallo!

 berdirinya gua disini gua nk cita kat lu smua pasal payung. (gua x berdiri sebenarnya gua bercangkung sambil menaip laju). lu taw payung? omputeh call it an umbrella owg sepanyol sebut paraguas kalo x silap gua arab sebut muthlah.
  payung ni ada mcm2 jenis mcm2 kaler mcm2 saiz. lu bole pilih mana lu suka. lu boleh beli kat pasar pagi, pasar tani, pasar malam, uptown pun ada. xsusah nk cari pon.
  apa pasal lu beli payung??
cuaca malaysia ni x menentu sat hujan sat panas melampau tu pasal lu kena ada payung kan kan..

 tapi bila cuaca elok panas pon x hujan pon mana lu letak lu punya payung?
lu tinggal dlm boot keta
lu tinggal tepi almari
atas almari pon ada
bia di luar rumah
  tp bila lu memerlukan payung. dia sedia berkhidmat untuk lu..
bila lu xmaw pakai lu tinggal balik
 kadang2 smpai berabuk payung tu.. lekang rosak lu xjaga ma
pas2 bila hujan lu cari la balek payung tu
bila lu guna bocor sana bocor sini.
lu x suka lu buang tros cmpak masuk tong sampah.
..... hbs cita gua

tp lu boleh bayang x kalo hidup lu mcm payung..???
kalo payung lu tu hidup apa lu rasa payung tu maw ckp sama lu?
ataupun lu saja jadi payung maw?
lu rasa hidup mcm payung ni best x..

pada kekawan yg penah hidupnya mcm kisah payung gua ni.
gua respect sama lu.
xsmua bole idup mcm payung tp still bole hepi..
hati maw kental jiwa maw kebal hidup tiada sesal
hati biar suci, supaya tidak dibenci, malah dicintai illahi.
cinta manusia tidak pasti, cinta illahi kekal abadi..


hanya manusia biasa

0 geletek geletek sini!:

Post a Comment

drop some comment sini yer !